Nissan Skyline GTR-R 34
Dnes se podíváme na zoubek mému oblíbenému autu, kterým je Nissan Skylien GTR-R 34. Tato „kára“ je senzační v mnoha ohledech tak sem jdem na něj mrknout.
Co skrývá kapota?
Pod kapotou dřímá motor s označením RB26DETT, což je nejsilnější motor ve Skylinech. Zkratká znamená toto: RB= Závodní úprava, 26= 2.6 Litru, DE= dvojitá vačka, Elektonické vstřikování paliva, TT= dvojité turbo. Obsah činí 2.6 litru, výkon je 280k při 6800ot./min. (omezení v Japonsku) a točivý moment je 353Nm již při 4400ot/min. Zrychlení z 0–100km/h je za 5.2s. Maximální rychlsot je do 300km/h. Kompresní poměr je 8:5. Pohon zajištujou všechna 4 kola, které mají rozměry 245/40ZR18 a jsou stejné vpředu i vzadu. Převodovka je šestistupňová manuální. Novinkou, která přibyla v označení R34 je multifunkční displej, který je usazen na palubní desce. Monitor ukazuje data o motoru, statistické údaje o vozidle, tlak v turbech. Dále ukazuje teplotu oleje a vody atd.
Design?
Tomuto skvělému autu, který disponuje výkonem i kroutícím momentem není co vyknout. Vyrábí se 3 nebo 5 dvéřové. Osobně se mi líbí třídvéřová verze, vypadá sportvoněji než „pětidvéřák“. Světlomety zamračeny, a připraveny posvítit na rychlou cestu. Dvojice zadních kulatých světel patří do historie značky Nissan Skyline. Zadní křídlo slouží nejen esteticky, ale vytváří potřebný tlak na zadní nápravu.
Interiér
Ke sportovním autům jako je Nissan Skyline GTR-R34 patří sportovní tvarované sedáky, ovládací tlačítka uspořádány na dosah řidiče a v neposlední řadě multifunkční displej. Do vozu se vejdou čtyři osoby. Sportovní hliněné protiskluzové pedály svědčí o dispozici několika stovek koní pod kapotou. Celý interiér je laděn do černa. Řadící páka společne s ruřní brzou sjou ve středovém panelu nakloněni více k řidiči, pro lepší manipulaci při rychlé jízdě.
Osbně si myslím, že tento Nissan Skyline GTR-R34 udělal dojem i na spoustu dalších lidí jako na mě. Dalo by se říct, že dotoho auta jsem v podstatě blázen. Mít potřebné finanční prostředky, tak stojím frontu u dveří, a pokud by se naskytla možnost se svést vtomto japonském elegánu, neváhal bych ani setinu sekundy a už bych seděl a připraven k jízdě. Jelikož žiju v ČR kde tento japonský závodník není na každém rohu, tak po projetí kolem mne by mě zajisté chytil infarkt:).
Z různých evropských bazarů je možne koupit Nissana Skylina GTR-R34 již do jednoho miliónu korun, ale zaleží také na označení. Pokud ste ochotni čekat delší dobu a poplatit pár poplatků, je možné si dovézt Skylina i domácího prostředí, tedy Japonska. Z bazarů se dají koupit pod 4 000 000 japonských yenů(jenů) což je v přepočtu cca 625 000 Kč.
Motory RB26DETT snesou i výkon přes 1340 hp! což je obrovská rezerva oproti klidným 280 koní. Proto se někteří specializovaní úpravci zabývají jeho úpravou. Nejznámější firmou je asi NISMO, které profesionálně upravilo hned několik Skylinů a prodávala je. Výkon byl 500koní, mělo vylepšeno vše u podvozku. POkud by ste rychle zabrzdili, mohli by ste očekávat přetížení až 2G.